HOME ☁ Biography ☁ Facebook ☁ Twitter ☁ Instagram ☁ Blogskin ☁
disclaimer

aleyyyy toqqqqqqqqq~ sape tuuu??

History

Credit

Skin by → Pipie Panini
Html code → Mary / Hanie.Heykiim
Images from → weheartit.
Olahraga MSSD Ledang & Kehilangan Pakcik Yang Aku SayangMonday 2 April 2012 leave me ♥?

Assalammualaikum and hi semua. Da lama tak update kan. Yes, aku busy dgn olahraga and hari ke-2 olahraga pakcik aku meninggal dunia. Sbb apa? Nanti aku cerita. Satu satu aku cerita dulu kay. Okay, aku mulakan cerita pasal MSSD Ledang. MSSD ni mula hari Selasa (27 March) dan berakhir hari Sabtu (30 March). Mcm biasa la kan, excited, nervous semua bagai meyelubungi badan semua orang. HAHA.

Masa hari pertama tu semua atlet pergi. Biasalah first day. Pakai baju baru. Sorry tahun ni takdak gambar. Malas ahh. Hari pertama aku ada acara 100m P15. Aku dapat no.2 dalam Saringan 3. Psst psst, budak yg lawan dgn aku tu mcm slow doe. HAHA! Akhirnya aku dpt masuk akhir. First time la wehh. Dalam no.2 dari belakang. Biasalah lawan dgn budak hebat memang kalah. Aku memang pantang kalau guna starting block. Tu pasal aku kalah. Huh!

Hari kedua atlet yg ada acara je pergi. Aku pun pergi sbb aku ada acara Lompat Tinggi P15. Aku dgn Anis masuk Lompat Tinggi. Walaweh, lawan dgn Pei Hwa, puihhh, Pei Hwa la yg terawal keluar. HAHA. Aku dgn Anis boleh geng dgn budak sekolah lain. HAHA. Panas woo pagi tu. Terbakar kaki aku sia. Masa 1.19m aku tak lepas so tak dapat nombor. Anis lepas dia dapat no.2. No.1 budak SMK Tun Mamat, no.3 budak SMK Ledang. Lepastu aku lepak dgn Anis, cikgu panggil aku dia ckp pakcik aku da meninggal. Aku ternga-nga sekejap tahukk.

Lepastu pakcik aku dari Nilai ambik aku kt Matrik tu. Pastu terus pergi rumah pakcik aku yg meninggal tu. Dia meninggal sbb paru paru dia jangkitan kuman kot. Entahlah, banyak sakitnya. Sedih gila la wehh, dulu masa aku kecik kecik aku la paling rapat dgn dia. Anak dia pun tak mcm aku time kecik dulu. Pantang nampak dia baring gerenti aku terlekap atas perut dia. Tapi tu dulu, sekarang da jadi kenangan antara aku dan dia. Aku cuma mampu doakan dia semoga dia aman kt sana. Amin ya Rabbalalamin...

Esoknya aku ada acara 4x100m. Aku tetap nk pergi juga. Aku buat untuk pakcik aku. 4x100m tu aku Saringan ke-2 dapat no.2. So, dapat masuk akhir. Acara akhir tu petang plak. Tak dapat balik awal nk pergi rumah pakcik aku tu. Terpaksa la tunggu sampai habis. Akhir tu aku dapat no.4 je. Ahh, apakan daya, sekolah lain lagi hebat. Mungkin da takdir menentukan kami dapat no.4 je. Okaylah tu.

Hmm, okaylah, post kali ni aku blum ceritakan pasal Hisyam. Esok aku cerita lah. Tu pun kalau tak busy. InsyaAllah, tahun depan boleh dapat 5 emas. Tahun ni dapat 1 emas je. Sokay cikgu, tahun depan ye. Kitaorang akan buat yg terbaik. STRILLA BOLEH! HOHO :'D Okay, nk tidur. Nanti mak marah pulaks. Bye, Selamat Malam, Sweet dreams

My face very BLACK, BLACK, BLACK

Much LOVE

FUTURE
PAST